Wycieczka do Milicza i okolic

Dnia 17 września 2016 odbyła się wycieczka do Milicza i okolic. Przewodniczką  tradycyjnie - była p.Grażyna Biernat. W drodze p.Grażyna przekazała kilka ciekawych informacji o terenach, przez które przejeżdżaliśmy: m.in. o nefrytach w okolicach Jordanowa Śląskiego, stanowiskach archeologicznych, wzgórzach morenowych. Zwiedzanie rozpoczęliśmy w Postolinie. Weszliśmy na ścieżkę przyrodniczą, która wiodła przez Wzgórze Joanny z zameczkiem myśliwskim z 1850 r.(Wieża Odyniec), potem przez las bukowo---sosnowy do parku arboretum. Stamtąd autobusem do Milicza; po drodze mijaliśmy ciekawy szachulcowy kościół w Postolinie. Milicz znany jest przede wszystkim z założonego w XIII w. przez cystersów  największego w Europie kompleksu stawów rybnych, obecnie to także ostoja ptactwa wodnego. Była tam także fabryka bombek choinkowych, niestety zamknięta. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od Kościoła Łaski, potem park (80 ha),  pałac w którym mieści się obecnie Technikum Leśne, ruiny zamku i grobowca zbudowanego z rudy darniowej (bardzo popularny i łatwo dostępny niegdyś materiał budowlany). Kolejny etap to stawy w Rudzie Sułowskiej. Po drodze kolejny ciekawy kościół szachulcowy - tym razem ośmioboczny - w Sułowie. W Rudzie czas wolny: można było pójść na rybę do restauracji, pospacerować między stawami "obsadzonymi" przez wędkarzy amatorów karpia, obejrzeć eksponaty w Muzeum, przejść ścieżką pięciu zmysłów: boso po różnym podłożu i dotyk różnych szyszek i roślin, z węchem było gorzej, bo roślinki powiędły, ale za to można było zagrać na drewnianych organach i metalowych dzwonach.
Wg mnie wycieczka bardzo udana: program ciekawy, informacje p.Przewodnik również, organizacja sprawna, pogoda dopisała - zaczęło padać dopiero w drodze powrotnej.
Bardzo dziękujemy i prosimy o następne.