Spacer wiosenny 2024

We wtorek 26 marca b.r. rozpoczęliśmy sezon wycieczek pieszych Towarzystwa Oświatowego Ziemi Dzierżoniowskiej.
Po zimowej przerwie należało spokojnie rozruszać się - najlepsza na to jest trasa niezbyt długa, w miarę płaska i bardzo widokowa.
Pogoda dopisała, tak więc wszystkie założenia zostały spełnione. Do Bielawy Zachodniej dojechaliśmy szynobusem Kolei Dolnośląskich, dalej szlakiem żółtym doszliśmy do Jeziora Bielawskiego. Jego koroną przeszliśmy na teren OW "Sudety", po drewnianym molo dotarliśmy na wyspę będącą miejscem odpoczynku - liczne ławki, wiatki i murowane grille umożliwiają relaks z pięknymi widokami.

Atrakcją są również łabędzie, kaczki i liczne ślady pracy bobrów, które tam się osiedliły.
Po śniadaniu w tym pięknym miejscu poszliśmy dalej szlakiem żółtym przez część Bielawy zwaną Kamieniczkami. Liczne wille z XIX i początku XX wieku są pieczołowicie restaurowane i pełnią funkcję hoteli i restauracji.

Za ostatnimi budynkami Kamieniczek szlak żółty dociera do skraju lasu i spotyka tam zielony szlak biegnący z Pieszyc.
Szlaki idą wspólnie wygodną, leśną drogą u podnóża lasu do przystanku autobusowego na ul. Nowobielawskiej. Po drodze można podziwiać rozległe panoramy Kotliny Dzierżoniowskiej z górującym nad nią Masywem Ślęży, Dzierżoniowem i Bielawą. Widać również taflę Jeziora Bielawskiego.

W zagajnikach wzdłuż drogi widać zielony kobierzec czosnku niedźwiedziego - znak że mamy wiosnę !

Długość spaceru - 8 km, udział wzięło 38 osób. Do zobaczenia na następnych wycieczkach !

Wycieczkę prowadziła Grażyna Biernat - przewodnik sudecki i dolnośląski.

Powrót do Wydarzenia 2024

W galerii wykorzystano zdjęcia Lidii i Bernarda Szpalków.