Spacer Kamionki - Bielawa

Najdłuższy dzień w roku /21 czerwca/ to początek astronomicznego lata.
Dzień idealny na wycieczkę w góry !
Idziemy więc z Kamionek przez Niedźwiedzi Grunt, gdzie do czasu II wojny światowej stała znana ówczesnym turystom leśniczówka. Była dla nich miejscem wypoczynku - na przepływającym obok strumieniu powstał malowniczy staw a za budynkiem na stromej skarpie zbudowano tarasowy ogród. Turyści idący w góry lub powracający z nich mogli tutaj odpocząć. Dziś po tym miejscu pozostały tylko schowane w gąszczu roślinności resztki ruin.

Zarośnięta ścieżka prowadzi do ostrego zakrętu na szosie z Kamionek na Przełęcz Jugowską. Tu spotykamy szlak znakowany kolorem niebieskim, którym pójdziemy w stronę Bielawy. Kiedy szlak ostro skręca w lewo, my idziemy kilkadziesiąt metrów dalej prosto. A tam wyłania się potężna skalna ściana z tabliczkami upamiętniającymi zmarłe osoby ze środowiska turystów górskich z powiatu dzierżoniowskiego.

Po chwili wspomnień wracamy do znaków niebieskich. Szlak prowadzi wygodną, leśną drogą. Ptaki głośno śpiewają, drzewa dają miły cień. Na skarpach, w bukowym lesie kwitnie lilia złotogłów - rzadko występująca, piękna roślina objęta ochrona gatunkową. Szlak doprowadza nas do rozległego  skrzyżowania leśnych dróg i szlaków.
To Trzy Buki - byliśmy tu już w tym roku! Miejsce doskonałe na przerwę w marszu - są tu ławeczki, stół i miejsce na ognisko.  Spędzamy tu relaksujące pół godziny.
Ruszamy w dalszą trasę by po 10 minut dotrzeć do kolejnego skrzyżowania szlaków o nazwie ... Trzy Buki ! Dwa miejsca o tej samej nazwie to wynik dawnych błędów kartografów.

Tym razem do Bielawy idziemy szlakiem żółtym czyli wygodną, leśną drogą wijącą się po stokach Wrony 673 m n.p.m i Chmieliny 664 m n.p.m
 A tu czekał nas deser - pachnące, słodkie poziomki !
Dotarliśmy do pętli autobusowej na ul. Nowobielawskiej gdzie za chwileczkę przyjechał autobus ZKM jadący do Dzierżoniowa.
Przeszliśmy ponad 11 km...